7 Mart 2012 Çarşamba

Olmusum Kifoz


Son birkaç senedir dik duramıyordum. Biraz ayakta dursam belim sırtım kopuyordu. İki kürek kemiğimin arası yanıyor resmen. Sonunda öğrendim ki kifoz hastası olmuşum. Buna bağlı olarak da lordoz.  Fizyoterapiste "Atos Lordoz Aramis" diye dalga geçsem de bildiğin kambur olmuşum ben. Kifoz bu. Vücut da kendini dengelemek için ne yapsın bel çukurunu içe doğru itmiş, olmuş Lordoz.
Sırtım, küreklerim katır kutur. Kaslarım taş gibi (baklava kasından söz etmiyorum). Egzersizlerim vardı arada yaptığım, şimdi yenileri eklendi. Geçen hafta sırtım falan bantlandıı. Onları dün çıkarttım.
Dik durun valla, ne yapın edin dik durun. Benim gibi olmayın.
Ühüü

7 yorum:

Begonvilli Ev dedi ki...

Geçmiş olsun.Doktorunuzun tavsiyelerine harfiyen uyun. Acil şifalar diliyorum..

Robin Goodfellow dedi ki...

begonvilli ev: çok teşekkür ederim

fuly dedi ki...

çokkk geçmiş olsun... Sürekli oturup çalıştığımdan mütemdiyen kambur durduğumu fark edip arada bi düzeliyorum ama nafile... bu yazı ders olur mu acep?

Mathilda dedi ki...

yaaa cidden dikkat et ilerlemesin. ilerlemiş halini biliyorum, tedavisi çok zahmetli oluyor ve benim de belim içine göçük, bak şüphelendim şimdi :/
geçmiş olsun

Robin Goodfellow dedi ki...

fuly: teşekkürler. ben de kendimi düzeltmeye çalışırdım ama asıl mesele hareketsizlik. spor yapmayışımız, yaşam tarzımız bizi hareketsiz kılıyor ne kötü.

mathilda:dikkat ediyorum zaten korkuyorum da. yaz gelse de yüzmeye başlasam. eğer şüpheleniyorsan bir baktır bence. geç olsun güç olmasın.

PoLLy dedi ki...

aha, aynı ben! "bel çukurum, beni güzel kılan özelliklerimdendir" diye hava attım durdum yıllarca.. son bir iki haftadır bir bel ağrısı ki sorma gitsin.. üstelik hissediyordum da bende bi yamukluk olduğunu.. demek böyle afilli isimleri varmış :))

Robin Goodfellow dedi ki...

polly: evet o beldeki çukur seksilik değil hastalıkmış :)