17 Aralık 2009 Perşembe

Somaly Mam



Somaly Mam , Kamboçya'da doğdu. Benim hep gitmek istediğim, tapınaklarıyla meşhur o ülkede... Anne- babası o daha çok küçükken bilinmeyen bir sebeple onu anneannesine bıraktı. Anneannesi de onu ebeveynlerinin yaptığı gibi terk etti. 11 Yaşında Dede adını verdiği adama hizmetçilik etmesi için satıldı. 12 Yaşındayken bekareti Dede'nin borcuna karşılık Çinli bir tüccara satıldı. Tecavüze uğradı. Dayak yedi, defalarca tecavüz edildi. Dede onu 14 yaşındaken zorla evlendirdi, İlk gece dayak yiyerek tecavüze uğradı. 16 yaşına kadar gönüllü hemşirelik yaptığı yerdeki doktorlar dahil tecavüze uğradı. 16 Yaşında kocası onu götürüp geneleve sattı. Dayak yedi, aç bırakıldı, bağlandı, üstüne yılanlar ve kurtlar döküldü, defalarca tecavüze uğradı.
İradesini kaybetmişti.
Kamboçya'da kendisi gibi binlerce kız vardı. Kamboçya 'da bakire bir kızla seks yapmanın gençleştirdiğine ve hastalıklardan koruduğuna inanıldığı için küçücük kızlar 6-7 yaşında satılıyor, tecavüze uğruyor ve anestezisiz dikilip tekrar satılıyor.
Bazı insanlar ona yardım ettiler, o da kendini bu hayattan çıkarmayı başardı, ama kaçmadı. Olanları görüp yaşayıp sessiz kalamadı. Sığınma evleri açtı, binlerce kızı genelevden kurtardı. Dernekler kurdu. Tehtid edildi. Hatta genelev sahipleri 14 yaşındaki kızını kaçırıp tecavüz etti. Ama yılmadı.
Ben onun kitabını okuyorum 2 gündür. Hayretler içerisindeyim. Turist olarak gezdiğimiz, hayran olduğumuz ülkelerde neler olup bitiyor haberimiz yok. Tayland 'da da bunlar oluyor. Küçücük kızlar beyaz turistlere peşkeş çekiliyor, zincirleniyor, dayak yiyor.
Somaly bir keresinde bir kızı kurtarıyor. 6 Yaşında sokakta gezerken ellili yaşlarında 4-5 adam kızı kaçırıyor, tecavüz ediyor, kızın vajinası küçük diye bıçakla kesiyorlar. Sonra da dövüp atıyorlar. Dehşet! 6 Yaşında inanabiliyor musunuz?
Nice aile kızlarını borcuna karşılık genelevlere satıyorlar. Okumak, duymak, bilmek istemeyeceğiniz bir sürü dehşet olay okuyorum 2 gündür. Kızıyorum, köpürüyorum, minicik kızları düşündükçe kendimi yiyorum.
Yitik Masumiyet'i mutlaka okuyun. İnanamayacaksınız.
Ve bunu mutlaka izleyin.

9 yorum:

lale kunt dedi ki...

canım kitabı da var bu filmin, okuyacaklarım arasında olduğundan heyecanımı yitirmemek için yazına tam bakamadım. kitap bitsin öyle :) filme çekildiğini bilmiyodum ama.

joy dedi ki...

inanılır gibi değil,çok etkilendim

Profösör dedi ki...

Dehşet verici bir durum bu. Gerçekten üzüldüm daha okumadan bu kitabı. Sizin yazdıklarınız bile fazlasıyla yetti. :(

Robin Goodfellow dedi ki...

uyuz cadı: zaten ben filmi izlemedim kitabını okuyorum. filminin adı holly imiş bu arada. filmi sen nereden çıakrttın :)

joy: kitabı okursanız şok olursunuz.

profösör: daha da fazlası kitapta.

A.Ş.K dedi ki...

PUCK ; OKURKEN HAYRETLER İÇERİSİNDE KALDIM VE HALA DAHA İNANAMIYORUM İNSANMAK İSTEMİYORUM :(

tosbagalar dedi ki...

çok merak ettim kitabı en kısa sürede almak istiyorum

Robin Goodfellow dedi ki...

gofrett: ben böyle bir dünyada yaşamak istemiyorum :(

tosbağalar: kesinlikle tavsiye ediyorum .

Pırasa dedi ki...

Ben de kitabını okuyorum Somaly Mam'ın, bitirmek üzereyim. Mutlaka insanlara tavsiye etmeliyiz ve insan ticareti konusunda bilinçlendirmeliyiz. Bütün dünya genelinde gerçekleşen bir vahşet bu. Ya bilinmez ya da bilinir ama göz yumulur.

Robin Goodfellow dedi ki...

pırasa: merhaba
demek ki göz yumuluyor ki orada yaşananlar aslında yetkililer tarafından bilindiği halde hala devam edebiliyor.
aslında sadece kamboçya'da değil, tayland'ta da ciddi bir seks turizmi var mesela.
biliniyor ama pek bir şey yapılamıyor.