1 Nisan 2011 Cuma

Parayla ilgisi yok

Trendyol'un sahibinin röportajını okumuştum bir keresinde. "Trendyol'u kurmak için parayı nereden buldunuz?" sorusuna " Sekiz yıldır çalışıyordum bir kaç YÜZBİN dolar biriktirmiştim öyle girdim bu işe" cevabı vermişti. Hönk diye kalmıştım. Çok iyi ya, ben de o işten yapmak istiyorum arkadaşlar. Ben 6 yıldır çalışıyorum ve bir kaç YÜZBİN dolara hala 60 yıl kadar uzağım. Bu muhteşem hayatlar yaşayan insanların röportajlarını falan okurken çok eğleniyorum. Mesela dünyayı gezmekte olan birisiyle yapılan röportajda diyorlar ki " bunun parayla ilgisi yok ben tutkularımı yerine getirmek için bla bla ..." Yahu nasıl ilgisi yok. Diyor ki ben Delhi'de günde 10 dolara yaşıyorum mühim olan para değil. Ya salak mısınız diyorum sırf uçak bileti zaten bir ton para sen orda 10 dolara yaşamışsın bu bir başarı değil ki, zaten Delhi'ye gitmeye gerek yok , bu ülkede zaten tutkularını geçtim hayatta kalmak için günde 10 dolardan az paraya yaşayan insanlar var bunu nasıl söyleyebiliyorsun.
Hah bir de sosyetik röportajları var. Soruyorlar onlara da, " şık giyinmek için çok para harcamaya gerek var mı?". Hepsinin de cevabı hazır " hayır yok bunun parayla ilgisi yok ben koleksiyon parçalarla pazardan aldığım bir tişörtü kombinliyorum mesela. Ama koleksiyon parça yüzlerce dolar bu arada.
Tutkularımın peşinden gittim parayla ilgisi yok
Bir sabah uyandım ve artık fotoğrafçı olmaya karar verdim parayla ilgisi yok
Bu işi yapmak istemediğimi fark ettim ve o gün istifa edip falancayı açtım parayla ilgisi yok
Afedersiniz ama bok yok !



Ölmeden önce , "zengin olmamın parayla ilgisi yok, tutkularımın peşinden gittim" demek isterdim.

8 yorum:

aysencifci dedi ki...

Hay ağzına, kalemine ve diline sağlık! Ben yanlız değilim demek ki bunlara söverken:)))

Robin Goodfellow dedi ki...

aysencifci: değilsin :D

battodol dedi ki...

tabi canım zaten para dediğin nedir ki elinin kiri

selamlar

Robin Goodfellow dedi ki...

battadol: hiç caanım :)

rahat yazar dedi ki...

Aynen katılıyorum! Bir de yurtdışında okuyan ya da çalışan orada uzun süre kalanlardan duyduğum: "Oraya gittiğimde cebimde 5 kuruş yoktu ve çalıştım çabaladım..." Oralarda yaşamak kolaysa herkes ülkeyi terketsin o zaman biz niye duruyoruz?

Robin Goodfellow dedi ki...

rahat yazar: evet bir de o tipler var bak doğru, ah bir de başarı hikayelerindeki durumlar var eklemeyi unuttuğum, "nasıl gazeteci oldunuz" sorusuna mesela verilen cevap "falanca yerde arkadaşım vardı 'gel sen de bizimle çalışsana' dedi ben de oldum". yahu torpil deniyor ona arkadaşım başarı değil allah allaah

tosbagalar dedi ki...

bunlara sinir olduğum gibi, kanseri yenen zenginlere de sinir oluyorum. Yurtdışında tedavi oluyorlar yedikleri önünde yemedikleri arkasında gezip tozuyorlar sonra da moralimi yüksek tuttum bu hastalığa yenilmedim. O imkanlar bende olsa benim de moralim hep yüksek olur.

Robin Goodfellow dedi ki...

tosbagalar: evet doğru , herşey moral falan diyorlar, yahu dünya sana güzel senin moralin tabi iyi olur, te allaam.