1 Nisan 2010 Perşembe

Her yerde kıl var


İt sahibi olmak demek , karşılıksız ve sonsuz sevginin yanı sıra milyon tane kılla aynı atmosferde yaşamak demek. Çeşitli sebeplerden (mevsim değişiklikleri, stres, mama değişimi vs.) köpekler ve kediler kıyamet kadar kıl dökerler ve eğer 2 günde bir evinizi süpürmezseniz her yerde kıl yumakları olur. Yastığa kafanızı koyduğunuzda ağzınıza burnunuza yapışır püff yapıp uyumaya devam edersiniz, yemek yerken yemeğin üstünde kıl görmek artık olağan bir durumdur kılı yere atıp yemek yemeye devam edebilirsiniz, siyah kıyafetlerinize elveda, yıkasanız bile kıllar yapışık kalacaktır. Eve habersiz gelen misafire uyuz olacaksınız çünkü siz belki kendinizi serip 3-4 gündür kıl yumaklarını süpürmemişsinizdir ama habersiz misafir gelince onları hangi koltuğun altına tıkıştıracağınızı şaşırırsınız. Halınızın üzeri ikinci bir tüy tabakasıyla kaplanacak, evinize gelen arkadaşlarınıza " halıyı korusun diye doğal tüyle kaplattım hehehe" esprinize sizden başka kimse gülmeyecektir. İkea'nın o kocaman tüy toplayıcıları bile derdinize derman olmayacak, koli bandından medet umacaksınız. Bilgisayarın klavyesi doğal kıl yatağıdır ve üfleyerek hayatınıza devam edebilirsiniz. Öğlen vakti içeri giren güneş ışığı demek bütün tüylerin havada uçuştuğunu görmeniz de demektir aynı zamanda.

Ayrıcaa eğer itinizin veya kedinizin düzenli olarak iç parazit ilacını yaptırmazsanız o milyon tane kıl kökünde bulunan kist kesecikleri ağzınızdan burnunuzdan girip içinizde açılır ve kist oluşturur veya kurt yapar benden söylemesi.
Ben itimi her baharda komple tıraş ettiriyorum. Hem ferahlıyor hem de kıldan kurtuluyoruz. Bir kaç gün morali bozuk oluyor ama it tüyünden yastık yapmak gibi bir niyetim olmadığına göre bahar demek tüyden kurtulmak demek olacak her zaman.

15 yorum:

Somethin'Special dedi ki...

Ayşegülcüm, benim Kıpır' ımın tüyleri hiç dökülmezdi biliyor musun? Tüy yapısı itibariyle karışır ve keçeleşirdi. O yüzden her gün tarardık. En son artık çok yaşlandığında dökülmeye başlamıştı :(

puck-robin dedi ki...

somethin special: :(

Haydins dedi ki...

Siyah kıyafetlere elveda hakikaten...Ben şöyle üstünde tek t olmayan siyah bir şey giymeyeli çok oldu :)Özeniyorum siyahları pırıl pırıl giyen insanlara ama oğluşum pek kıymetli yinede :)

puck-robin dedi ki...

haydins: evet evet, itim yanımda olsun da siyah giymesem de olur :)

Mathilda dedi ki...

fotoğraf çok iyiymiş :) yerim onu.
tüy konusunda bulduğum yegane çözüm kuru mamadan uzak durmak:)

Damlo dedi ki...

koli bandı herkesin bulduğu bi icatmış meğersem, bi ben yapıyorum sanıodum. çünkü hakkaten o tüyler için olan zımbırtı bant kadar iyi almıyor.

allımorlu dedi ki...

ama bu kıl torbası çook tatlı ablası çook tatlı:))

uyuz cadı dedi ki...

ay bizim de tüy meselesi çok fena ya. hergün süpürüyorum ben. bi de eski ev cadde üstü olduğundan sokaktan da pislik toz uçuşup geliyodu, evde de iki kedi ayyyy delirmiştim. neyse ki şimdi daha rahatım. biz de kestiriyoruz tüyleri ama yine de dökülüyo tabi.
dün de ütü yaparken farkettim benim kocanın her kıyafeti siyah. dalıcaktım adama :)
zor zanaat valla, ama çok şekerler beeeee :)

JERRY dedi ki...

robin, köpeğime iç parazit ilacı veriyorum hic aksatmadan ama "kendinizin de" demissin, bundan bi habaerim, bizim de almamız lazımdı ki? -upss kimse bana bisey dememişti ama:P

puck-robin dedi ki...

mathilda: kuru mama mı? kuru mamadan değildir tüy dökümü, bazı tavuk eti içeren kuru mamalar veya bazı mamalar diyeyim köpekte tüy dökümünü artırıyor deneyip en uygununu bulmak lazım.

allımorlu: öyledir kıllı yavrum.

damlo: koli bandı rulosu istiyorum böyle elciği olan :)

uyuz cadı: senin koca da sopalıkmış, tez zamanda beyaz renkli giyinsin :D

jerry: :D

rahat yazar dedi ki...

Dikkatle okudum çünkü bizdeki sorunları yazmışsın. Her yerde kıl. Klavyemin içine giriyor dediğin gibi:)

alis dedi ki...

Halı itle aynı renk olunca bi nebze idare ediyor. Biz eve halı, paspas, eşya alırken dikkat ediyoruz çok tezat bir renk olmasın diye, süpürdükten 10 dk. sonra kıl ve pati izi makinesi her yeri beceriyor çünkü :)

Sheena dedi ki...

siyah giyebiliyorum ama beyaz asla :))))kara köpeğin avantajları (ya yalan söyledim ama bozuntuya vermeyin kendimi iyi hissetmek için yaptım valla)))

heryerde tüy var nanananayyy kalbim seninle bu gece nanananayyy
evde bir de bebek varr yerleri yalayan
günde iki defa ev süpürüyommm
sırf bu yüzden kendimi balkondan aşağı atmayı planladım
zemin kat, işe yaramayacak kimse de bana kapıyı açabilecek boya sahip değil diye vazgeçtim sadece.
Ben iç parazit yaptırmıyorum artık. 2 seneye yakındır. Olmayan bişi için önlem alcam diye köpeklerime ilaç vereceğime olduğunda tedavi ederim diyorum doğal yollarla önlem almaya çalışıyorum (kabak çekirdeği bağırsak parazitlerinin korkulu rüyası)
bu arada evde 1 köpek besleyenler yılda 1 kez 2 köpek ve daha fazlasını besleyenler 6 ayda bir kendilerine iç parazit aşılaması yaparlarsa iyi olur deniliyor. İlacın adı Kontil. çin işkencesidir aman dikkat. Onun yerine gıda işi ile uğraştığımdan 6 ayda bir portörümü yaptırıp kendim de ilaç kullanmıyorum. (Portör yaptırmama gerek olmayan bi işte çalışsaydım da gider tahlili yaptırır o iğrenç ilacı içmezdim valla 2 sene içtim bi daha yokkkk )

puck-robin dedi ki...

rahat yazar: klavyeyi ters çevirip sallayınca da çıkmıyor meret :D

alis: halı alırken bunu düşünmeliyim :D

Sheena dedi ki...

klavyeye çözüm elektrik süpürgesi ve sözde perde ucu (perdeyi neden süpürürsün bilmiyorum gerçi de) işe yarıyor.