27 Şubat 2011 Pazar

Earthlings

Bugün sizi asla görmek istemeyeceğiniz, fragmanına bile dayanamayacağınız bir belgeselle tanıştırmak istiyorum.


Belgeselin adı Earthlings.
Bu dünyanın başına gelmiş en vahşi ve en tehlikeli tür olan insanların hayvanlara yaptığıkları ettikleri 5 bölümde anlatılıyor :
Pets
Foods
Clothes
Entertainment
Science

adlı bölümlerde sofrada afiyetle yediğimiz etlerin soframıza gelmeden başına gelenler, evcilleşmiş hayvanlarımızın evcilleşene kadar hangi süreçlerden geçtiği, yüzlerce lira verdiğiniz (siz diyorum çünkü ben deri ve kürk kullanmıyorum) deri ayakkabılarınızın, kanlı kürk eldivenlerinizin bir canlıdan nasıl canlı canlı derisi yüzülerek alındığı ve hayvanın o halde yaşamaya zorlanması, eğlence sektöründe o sirklerde, o şımarık velediniz eğlensin diye gittiğiniz gösteri merkezlerindeki hayvanların halleri, tavuk çiftliklerinde duvara fırlatıldıktan sonra üstünde tepinilerek öldürülen kümes hayvanlarının halleri, kullandığımız kozmetikler, ilaçlar ve bilimum bilimsel araştırmalar sırasında denek olarak kullanılan hayvanların gözlerinde "lütfen bana acı" bakışları, hepsi ve daha da fazlası bu belgeselde. Ben çok samimi olarak söylüyorum fragmanına bile dayanamadım . Filmin tamanına da bakamadım , kesik kesik ileri ala ala baktım. Dayanamadım.o kesik görüntülerde bile gördüğüm şeyler kalbimi sıkıştırdı. Allah bizi helak etsin istedim, yok olalım istedim. Bütün bu olanlar gerçek. Bunlara hepimiz alet oluyoruz,normal hayatlar yaşayan insanların çoğumuz ve bu halimizle bile hayatın bu pislik kısmında nasıl da bilmeden rol oynuyoruz.
Ben dayanamadım izleyemedim. Ama "ay bakamam" deyip geçemedim, yapamadım. Daha ciddi kararlar almaya zorladım kendimi. "Ay yani sen şimdi deri giymiyorsun da bunlar düzeliyor mu sankiğğ" diyen sığ beyinli zavallılara da bu belgeseli izlemeye davet ediyorum.

4 yorum:

Jones dedi ki...

İzlemeyi denerim. Daha fazlası için söz veremem, izlerim diyemiyorum, ama denerim.

Bunun dışında kozmetik için yapılabilecek tek şey aldığımız ürünlerin hayvanlar üstünde test edilip edilmediğine bakmak.
Ben aldığım hemen bütün ürünlerde (şampuan, duş jeli vs dahil) buna dikkat ediyorum.

Deri ve kürk giymiyorum ve mümkünse giydirmiyorum. Kürk HAYVANA yakışır. Bugün her şeyin sahtesi yapılırken o çok "medeni" insanların mağara insanları gibi gerçek kürk giymesine hiç gerek yok.
Kanada'da geleneksel fok avı dün başladı. Bilmemkaç bin yavru fok, analarının yanında öldürülecek. Ancak bu sene "Allah razı olsun" başlarına sopayla vura vura öldürmekten vazgeçmişler silahla öldüreceklermiş. İnsanoğlunun merhameti!

Robin Goodfellow dedi ki...

jones: evet zaten elimizden gelenler az-çok bunlar ve bu bilinci kendi çevremizle paylaşmak bence.
hayret fok avı konusunda nasıl da silahla öldürmeye karar vermişler, eğer denetim düzgün olmazsa olabilecek en ekonomik yöntemle devam edeceklerdir avcılar.
onlarda merhamet ne gezer !

Selin Ergeçer dedi ki...

İzleyemeyecegim :( o kadar eminim ki fragmanina bile bakamayacagim...zaten onemli olan biz degiliz, biz butun bunlara aymisiz, biz butun bunlarin farkindayiz ve biz "1 kisi yapsa noolur canimm" demeyip bu sekilde yasamaya calisanlariz...onemli olan laftan anlamayanlarin, hala kurk diye cildiranlarin, bu olayin bilincinde olmayanlarin izlemesi...hos onlar izlese de, anlayabileceklerinden, bazi noktalara ayabileceklerinden emin de degilim ya,neyse...

Robin Goodfellow dedi ki...

selin ergeçer: ne yazık ki öyle, bu belgeseli izleyen veya umursayan kişiler zaten duyarlılığı olanlar, dolayısıyla " abi önce insan" diyenlerin buna ulaşıp da imana gelebileceklerini sanmıyorum. ben yine de dünyalı olarak üstüme düşeni yapmış olmak isterim.
izleme zaten çok fena :(