30 Mart 2009 Pazartesi

Aşkın gözü kör olabilir ama inan bana karnı açtır

Esther beni mimlemiş. Mim yazmadığım ve okumadığım için görmedim ama bu çok hoşuma gitti yahu.
Konumuz aşk,ilişkiler...
Öyle çok fazla ilişki tecrübem yok ama uzun ve yorucu bir ilişki dönemi geçirdiğim için birlikteliğin en güzel,en kötü,en absürd, en geyik dönemlerini de gördüm.
Sevdiğiniz insan nasıl olmalı ,karşı cinsten beklentileriniz biraz cosmopolitan soruları gibi olmuş.
Gelelim maddelere:
1. Bir erkek akıllı olmalı. En çok aklına hayran olmalıyım. Bir şey konuşurken boş boş bakmamalı. Bu çok önemli.
2.Geyik ya da ciddi meselelerde bile uzun uzun konuşabilmeli tartışabilmeliyiz. Çok ciddi veya çok geyik yılışık olmamalı kararında olmalı. Duruma göre gevşek duruma göre ciddi olabilmeli.
3. Esther gibi ben de şiir sevmem. Depresif ruh halindeki erkeklere tahammül edemem. İnsan her duyguya yenilmemeli hemen kendini salmamalı sürekli acılar içindeyim tavrında olmamalı. O adamla hayat geçmez, geçse de Emrah filmlerindeki gibi geçer. Olmaz.
4. Çok yönlü olmalı tek bir şeye takılmamalı. Örnek vermek gerekirse: bütün hayatı futbol olmamalıi bütün hayatı müzik olmamalı,hatta dinlediği müzikler bile tek tür olmamalı, takık olmamalı. İçimi bayar.
5."Hayatımı yaşamam lazım bebek dünyaya bir kere geliyoruz, ihtiyaçlarım bıdı bıdı" diyen adam buldu mu kaçacaksın, bunun gözü göz değil.
6. Sevgilisini kıskanmayan erkek erkek değildir. "Sevgilimle gurur duyuyorum güzel bacaklarını herkes görsün" türü bir erkek tüylerimi ürpertir. Tabi kıskançlık var kıskançlık var. Karısını eve hapseden camdan baktırmayan da kıskanç ama bu uç bir örnek.
7. Kıskançlıktan dem vurmuşken burada şöyle bir çelişki var; ne giyeceğime, nerede nasıl davranacağıma ,kimlerle görüşeceğime, nereye gidip gitmeyeceğime ben karar veririm. Beni tanıdığında acıların kadını Bergen gibi pavyondan çıkmadıysam,zaten normal olan hayatıma aynen devam edebilirim. Değiştirme operasyonlarına gelemem. Neysem o.
8.Anladığım ve öğrendiğim bir şey var ki erkeklere fırsat verirsen bütün hayatın O'na endeksli olur ve sonunda kişiliğini kaybetmiş ve terk edilmiş olursun. Israrla aynı kişi olmaya çalışmak gerek. Sizi seven böyle sevsin. Kimse için olmadığınız biri gibi davranmayın. Nice arkadaşım evlendi-kapandı, boşandı-açıldı, sevgilisi oldu-evden adımını atmadı, ayrıldı-alemlerin kızı oldu. Buna düşmeyin. Erkek arkadaşınız istiyor diye gardrobunuzu değiştirince size madalya takmıyorlar.
9. İyi ilişkinin bence kilit noktası dostluktur. Birlikte sürekli dudak dudağa, el ele göz göze olamazsınız. 7/24 aşık olamazsınız. O uçucu heyecanı hep beklerseniz geçince mutsuz olursunuz ve "Sen böyle değildin", "Ne oluyor bize" türü konuşmalar yaparsınız. İlişkinin her anından keyif almak lazım. Birlikte aynı odada ayrı takılabilmek lazım. Bir film hakkında konuşabilmek lazım. Herkesin işine gücüne bakmasına zaman tanımak lazım. Kikirdeşebilmek, saçma sapan sululuklar da yapabilmek lazım. Sevgili en iyi dost olmalı bence.En güvendiğin sırdaşın olmalı.
10. Güven çok zor olan ve çok çabuk bozulan birşeydir. Bunu yıkmamak için çaba lazım.
11. Fiziksel görünüm kesinlikle önemlidir. Görünümüne dikkat etmeli erkekler de kadınlar da.
12. İlişkilerde kaçan kovalanır kuralı olsa da ne kaçın ne kovalayın. Böyle oyunla, stratejiyle ilişkinin masum ve güzel olan durumlarını kaybedersiniz.
13.
Ne olursa olsun kavgada "sen şöylesin böylesin" demeyin. Haklıyken haksız yere düşmeyin. Erkekler bir yağ olsa kesinlikle zeytinyağı olurdu kuralını unutmayın. Duygularınızdan dediğininin veya yaptığının sizde uyandırdıklarından söz edin. Tartışmayı örtmeyin iyice konuşun,suçlamadan yargılamadan konuşun. Ne olursa olsun ağlamayın erkekler ağlayan kızlardan nefret ederler.
14.
"Nasılsa benim", "Artık birlikteyiz elde ettim" türü şeylere kanmayın ilişkiyi güzel şeylerle besleyin, kendinizi salmayın. Adam olun!
Vay be yazdıkça neler neler geldi aklıma daha da gelmeye devam ediyor.
Kısaca ;ilişki başlar. Kız ve çocuk aşıktır,maymundur,saftır. Zamanla benim ilişki eşiği dediğim krizler olur. Kavgalar başlar. Bunları mantıklı bir şekilde birlikte ele alırsanız o eşikler ilişkiye level atlatır. Atlatamazsanız o ilişki bitmeye veya sürünmeye mahkumdur. O heyecan uçmaya başlayınca ilişkinin gerçeğe dönmesi başlar ve rengi, kokusu o sıra çıkar.
Aşk zeytinyağlı sarma gibidir. Soğuyunca daha lezzetli olur. Üzerine de yoğurt koymayı unutmayın.
Afiyet olsun.

7 yorum:

gribulut dedi ki...

bi istediğin gibi erkek bulunursa banada haber ver :)

Gofrett dedi ki...

valla doğru sözlere ne denir puckcım hepisine de katılıyorum yahu..

::puck-robin:: dedi ki...

gribulut: ben buldum :)
gofrett: efem sen de madde eklemek istersen ne güzel olur :)

Prima Rima dedi ki...

Aşk sarma gıbıdır he?
Yogurtsuz olsun şekerim :)

LoLLa dedi ki...

ahhh 10. maddeye yenik dustu benim ilişkim ve erkegim. .

ne acı ayriligin uzerine seni kesfetmem ama elbette gecicek acim ve ben senin her guzel yazini okuyacagim .) gecicek diye umuyorum :(

kissess

::puck-robin:: dedi ki...

primarima: yoğurtlu daha güzeldir:P
lolla: hoşgeldin. üzüldüm öyle olmasına :( umarım bir dahakine 10. maddeden elenmez kimse hayatında^_^

Esther dedi ki...

Canım cevap için teşekkür ederim :) Şu kaçan kovalanır maddesini eskiden kızlar uygulardı !! şimdi erkekler de öğrenmiş az sürünmedim valla bence de bu kural kaldırılsın