22 Şubat 2010 Pazartesi

Bana canım deme

Geçenlerde netten ürünlerini satan bir yerden alışveriş yapmak istedim. Ürünü seçtim, mail attım. Gelen cevap ; Ttlım (tatlım oluyor), cnm (canım), bbğim (bebeğim)li bir cevap. O an kızdan daa üründen dee nefret ettim. Yahu insan tanımadığı biriyle böyle nasıl laubali olur.
Sonra başka gün ablama giderken pastaneye uğradım. Bir şey soruyorum , canım o şöyle tatlım o böyle. O kadar sinir bir durumdu ki yahu diyecektim ben sizin nerden canınız falan oluyorum ya bu ne iş?
Birinin bu insanlara böyle konuşulmaması gerektiğini söylemeleri lazım. Böyle kaypak bir konuşma tarzının insanları ne kadar irrite ettiğinin farkına varmaları lazım. Ben böyle cümleler kuran birini görünce direk soğuyorum ve o kişiye saygım da bitiveriyor. Bir gün tersleyeceğim ama ne zaman.

Sonra mesela bir de apartmandaki kapı açma durumu vardır. Sen kapının önündesindir, zile basmış beklersin, arkadaki de gelir başka zile basar, otomatiğe basılınca yarma gibi seni itip önden gider. Veya sen kapıyı açar beklersin nezaket gösterip, ama kişi yine yarma gibi teşekkür etmeden geçer.
Yahu teşekkürü de geçtim geçenlerde şaka gibi bir olay oldu.
Eve geldim zile bastım. Arkamda da bir adam bitiverdi,apartmandan. Otomatiğe basıldı ve adam beni itip "Çüüüş" deyip içeri girdi, kapıyı da tutmadı! Çüüşş mü?! Pes!
Satış görevlileri, kasiyerler, herhangi bir iş mensupları... Lütfen artık canımlı cicimli konuşmaktan vazgeçin. Bu samimiyet göstergesi değil insanı rahatsız edici bir şey oluyor.

Tamam mı canım :P

18 yorum:

Mimmi dedi ki...

Hayır cicim
bak ben bugün paranoyakım haa..
Ben cicim yazdım sana arkasından ne göriyim bana canım deme diye yazı yazılmış (haha dünya benim çevremde dönüyor da ondan sankim)
diyeceğim işte canım da diyeceğim cicim de.. Kıllığına aşkım balım bidenem de diyeceğim (sonra da gidip kusacağım)ama hakkatten nedir bu insanlardaki can saplantısı ben herkesin canı olmak istemiyorum canıysam da beleşe versinler ürünleri değil mi ama? ne de olsa önce can sonra canan

su dedi ki...

sosyal yapıyı benimseyememiş insanlar tarafından kabul görmemiş hep çüş denilmiş bir eşşek olduğun fikrine kapıldım bu yazıyı okuyunca. kapı olayında bence sen kapıda adama ters birşey yapmışsın yoksa kimse kimseyi hem itip hem çüş deyip hem de kapıyı yüzüne kapatmaz saçma sapan şeylerle uğraşmaktan vazgeç bence sen sana hakaret haricinde sıraladığın o hitaplardan hoşlanmıyor olabilirsin ama onları kullananlar hoşlanıyor ve kullanmakta en doğal hakları demek ki neymiş bu eleştirilerin senin tek taraflı düşünen bir egoist olduğunu gösteriyormuş, üzgünüm ama bana bunları hissettirdin, bu bloğunda okuduğum ilk yazıydı ve sonuncusuda olacak.

cemo dedi ki...

yuhh artık çüüşş mü :D ne desem bu davara bilemedim şimdi

Robin Goodfellow dedi ki...

sheena: hahah sen annesin ya ondna dünya senin etrafında dönüyor sanıyorsun :P:P
sen tanıdıksın yahu benim kast ettiğim kel alaka kişiler.

su: sabah sabah güldürdün beni teşekkür ederim :) şimdi sen otobüste tacize uğrasan mesela ben de sana bir yakıştırma yapma hakkını elde ediyorum gibi bir şey oldu bu.

cemo: davar olduğu için brrrssssssssssh desek olur herhalde :D

tosbagalar dedi ki...

Sorma ya bende çok sinir olurum bebeğim, canım, tatlım ayyy kaçıyorum artık

Nihan dedi ki...

Beni coşturuyorsun Ayşegül, ben sinir olma faslını geçtim, artık baya mücadele ediyorum bu tiplerle!Kavga şeklinde :)

Robin Goodfellow dedi ki...

göğüs göğüse mücadeleye hazırız millet :D

Primarima dedi ki...

Canım sende nelere kafa yoruyorsun tatlım ya bosver be balım takma bunları :P
Nedense tezgahtarların o sekılde konusması benıde feci itiyor o kadar itiyorki alacagım birşey varsada almadan cıkıyorum.

lale kunt dedi ki...

tam dicektim ki niyan da çok sinir oluyo bu duruma, yazmış zaten :)
kapı tutma durumunda kalıyorum bazen millet bi teşekkür bile etmiyo. bi keresinde ablam tuttu, karı geçti gitti kapıcı sandınız heralde dedim. bu ne ya?
ama kesin kötü ve yanlış birşey yaptık, yoksa kimse kimseye durduk yerde böyle davranmaz di mi?
ortalıkta ne salaklar dolanıyo da, zaten salak olanlar onların ayrımında değiller ne yazık ki..

Unknown dedi ki...

Adam hiçbirşey yokken seni itip sana mı çüşş dedi?
ANlamlandıramıyorum ben böyle durumları da. Şaşkınlığım ondan.
Yani farzet ki durduk yere olmasın sen adama tekme atmış ol 'çüş' nedir ya?
Çok enteresan.

Bir de bu SU yorumcusu.
O da gerçek mi?
Bu yazdıklarını cidden yazmamıştır değil mi?
Arkadaşındır dalga geçiyorsunuzdur böyle eğleniyorsunuzdur değil mi?

Haydins dedi ki...

Bende çok yakınlarıma kullanabilirim bu kelimeleri..Satış yaptığım insanlarla oldukça resmi konuşuyorum bende düşünüyorum acaba çok mu soğuk buluyorlardır diye..Öyle değil demek ki..Resmiyet en iyisi :)

Damlo dedi ki...

genelde kozmetik tükkanlarda oluor bu gevşeklik. bi sol kroşe görücek canını

Robin Goodfellow dedi ki...

primarima: aynen öyle alacağım varsa da almıyorum kalsın.

uyuz cadı: ben de tersleyeceğim artık savulun!

banyosuyu: su yorumcusu gerçek ama korkak baksana gizlemiş kendini. yahu adam işte otomatiğe baslınca çüüş dedi resmen ben de bırsstt diyeydim bari :D ne de olsa eşşeğim :P

haydins: bence tanımadığımız kişilerle ölçülü samimiyet en iyisi, ben de kaç yıllık velilerimle hala senli benli konuşmuyorum canım falan demiyorum. en yiisini yapıyorsun devam et .

damlo: dıkşşş!

Mimmi dedi ki...

hahah ayşegül sana eşek demişler :)
ay çok güldüm allah razı olsun yani su'dan... ay biraz daha güleceğim :)
ben de tav oluyorum elimde bebek arabası, kapı tutuyorum insanlara iki büklüm çarpıp geçiyorlar bir de, şeytan diyor çelme tak yerin tadına baksın. Ama karmaya inanmaya başladım artık cici kızım.. yapmıyorum tabiki, içimden allan öküzü diyorum sadece :)

Robin Goodfellow dedi ki...

çüşş ıtır :P

Adsız dedi ki...

Valla ben uzun bir zamandır canım demiyorum bayanlara en son canım dediğimde canın çıksın demişti o şahıs :D

Uzay dedi ki...

"Su" rumuzlu dandikle muhabbet etmek isterdim.

Benim birine çüş demem için beni hayvan gibi ittirmesi veya önüne bakmadan yürürken bana şiddetli bir şekilde çarpması lazım.

Sanırım bu "Su" dandiği sana kapıda çüş diyen kişi :)

Robin Goodfellow dedi ki...

uzay: :) sanırım su, canım cicim dediği için uyuz olduğum kişi :D